Daar is hij dan, de eerste trailer voor “Shadow Moses”, een remake van de originele Metal Gear Solid uit 1998 compleet gemaakt door fans van het spel door gebruik te maken van de Unreal Engine 4. De trailer ziet er te gek uit, vooral als je bedenkt dat dit niet in een gigantische game studio gemaakt is.
Oppassen voor Konami
De ontwikkelaar van de remake, Airam Hernandez, legt in de omschrijving uit dat het een compleet onofficiële remake van Metal Gear Solid is en dat de rechtmatige eigenaar Konami niks te maken heeft met deze remake. Dit is gelijk de belangrijkste reden waarom wij denken dat dit spel het nooit gaat redden om gespeeld te worden door gamers wereldwijd. Airam geeft dit ook toe.
“We moeten gelijk even iets duidelijk maken: Konami bezit alle rechten van Metal Gear Solid en wij hebben daarom vroeg of laat, hun toestemming nodig om verder te gaan. Dit is de reden dat wij hebben besloten het project gelijk vanaf het begin open en bloot te delen en te bouwen. Op deze manier kunnen we problemen meteen vanaf het moment dat ze opduiken aanvliegen. Wij zijn ervan overtuigd dat dit een betere manier is, dan jarenlang werken aan een project dat vervolgens niet levensvatbaar is.” – Airam Hernandez
De reactiemogelijkheid onder het filmpje is uitgeschakeld omdat 80 procent, volgens de maker, van het commentaar gingen over een ‘cease and desist’ mogelijkheid.
Lees ook: De beste games van 2015: Een jaar vol toppers
Shadow Moses
Shadow Moses is de naam van een eiland die vaak voorbij komt in de eerste game van Metal Gear Solid. Wil je meer weten over de ontwikkeling van de remake, die al sinds oktober 2015 aan de gang is, dan kun je de Facebook pagina van deze developers bezoeken en even liken natuurlijk.