Facebook wil terrein winnen in de kantoorwereld. Het bedrijf werkt om die reden aan een zakelijk sociaal netwerk dat een directe concurrent zal vormen voor LinkedIn. Dit stelt de Financial Times althans op basis van anonieme bronnen.
Facebook zakelijk
Het nieuwe zakelijke platform moet het mogelijk maken om te chatten met collega’s en net als LinkedIn een connectie te maken met andere professionals. Wat betreft de layout van de huidige website zal er weinig veranderen tegenover de zakelijke versie, maar persoonlijke dingen zoals foto’s en statusupdates blijven onzichtbaar voor zakelijke contacten.
Het schijnt dat een beta van de zakelijke variant van Facebook al getest word door verschillende bedrijven. Volgens de Financial Times is het niet de bedoeling dat de dienst in nabije toekomst geld zal gaan kosten. De zakelijke variant zou ervoor moeten zorgen dat mensen meer tijd op Facebook gaan doorbrengen. Dit zou er namelijk ook voor zorgen dat mensen meer advertenties te zien krijgen en dat vind Mark natuurlijk helemaal niet erg.
Documenten
Naast het nieuwe zakelijke netwerk zou Facebook ook de concurrentie opzoeken met Google en Microsoft als het gaat om tekstverwerking en documenten opslag. Facebook komt hiermee direct in het vaarwater van Google Docs en Microsoft Office.