Hij is lichter, dunner, ronder, goedkoper en niet ontworpen in Cupertino.
Het is bijna moeilijk om niet te juichen voor Pebble, want het is dé smartwatch die een jaar eerder op de markt was dan Android Wear en twee jaar eerder dan de Apple Watch. En ondanks dat Pebble het lievelingetje was van Kickstarter (een record van 10 miljoen dollar in 30 dagen), ze nog steeds 20.000 Instagram volgers hebben, 84.000 volgers op Twitter en 325.000 Facebook likes gaat het niet goed qua verkoop. Ze zijn namelijk op de derde plaats beland volgens IDC, die voorspeld dat de smartwatch markt er in december zo uit zal zien:
- Apple Watch: 58.3%
- Android Wear: 17.4%
- Pebble: 8.7%
- Samsung’s Tizen: 6.7%
Geen mini smartphone
Het mooie aan Pebble is dat ze vast blijven houden aan hun eigen koers. En ondanks de cijfers heeft Pebble CEO Eric Migicovsky besloten de nieuwste versie van Pebble -de Pebble Time Round- neer te zetten als een soort anti-Apple Watch: Dunner, ronder, goedkoper en geen mini smartphone voor om je pols.
Zelf ben ik een liefhebber van het simplistische van de Pebble en daarom ben ik ook van mening dat een horloge als de Pebble de ultieme smartwatch is, oftewel een aanvulling op je smart-gebruik.