Sommige gebruikers van de iPad Pro melden dat ze problemen hebben met het scherm van de iPad Pro omdat deze soms niet reageert of alleen maar een zwart scherm laat zien.
De supportpagina van Apple heeft nu bevestigd dat er inderdaad een probleem mee is en dat ze gaan onderzoeken hoe dit probleem ontstaat. De enige oplossing die ze nu kunnen geven is dat je de iPad opnieuw op moet starten. Dit doe je door de home-knop en de aan/uit-knop tien seconden in te houden. Hierdoor wordt de iPad zijn tijdelijke geheugen gereset en zou de iPad weer gewoon goed moeten werken. Hierdoor gaat geen data verloren.
Lees ook: Kan een iPad volledig een laptop vervangen?
Problemen
De iPad Pro had al eerder problemen, want er waren al meldingen gedaan van gebruikers dat de iPad soms niet reageerde wanneer deze werd aangesloten aan de oplader. Dit gebeurde wanneer de iPad ‘s nachts werd opgeladen, maar ook weer ander gebruikers meldden dat dit ook gebeurde wanneer de iPad slechts een uur aan de oplader lag. Het was echter nog niet duidelijk of dit een hardware- of softwareprobleem was. Er zijn echter gebruikers die zeggen dat het installeren van de beta van iOS 9.2 het probleem oplost. Maar de tijdelijke oplossing van Apple was in ieder geval weer om de iPad opnieuw op te starten wanneer het gebeurd.