Star Wars: The Force Awakens
Iedereen weet dat Star Wars: The Force Awakens er aan komt, want de reclames en promotie van de film is echt overal aanwezig. Niet dat het uberhaupt nodig is, want de generatie die met Star Wars is opgegroeid zal sowieso in december in de bioscoop te vinden zijn. De meeste reclames heb ik persoonlijk aan me voorbij laten gaan vanwege spoilers, maar deze promotie-actie in samenwerking met Google kun je veilig uit proberen. Als je naar Google.com/StarWars gaat kun je tussen twee kanten van de force kiezen: de dark side en de light side, zoals bekend uit de films. Direct na je keuze zul je merken dat veel producten van Google er anders uit gaan zien, vaak op een subtiele manier.
Je Chrome tabjes zullen bijvoorbeeld afhankelijk van je keuze verschillende afbeeldingen laten zien, en het Street View mannetje uit Google Maps wordt een Storm Trooper. De beste verandering is wellicht de playbar bar van Youtube die in een lightsaber verandert, het iconische laser-zwaard uit Star Wars. Het is niet bekend hoe lang de thema’s actief blijven en fans zijn nog steeds subtiele verwijzingen naar de Star Wars films aan het opsporen, want de easter eggs zijn echt verspreid door vrijwel elke grote dienst van Google, en dat zijn er meer dan je in de eerste instantie zou denken..
Lees ook: Star Wars achtige robot is werkelijkheid dankzij Japanse onderzoekers
https://youtu.be/HWNY57CAY5U