De best verdienende Youtuber is niet Pewdiepie, niet Taylorswift, maar een vrouw die elke dag Disney-speeltjes opent. Wie is de mysterieuze vrouw die 4.9 miljoen per jaar verdient met het openen van verrassingseieren?
Youtubers zijn en blijven een groot mysterie: Ze hebben vaak miljoenen abonnees, maar hoeveel van die mensen kijken elke dag naar video’s, en hoeveel verdienen de Youtubers ermee? Google zelf geeft vrijwel niks vrij, dus we moeten afgaan op de informatie van video-analytics websites als Open Slate en Socialblade. Toch weten ze met hun tools dichtbij de waarheid te komen, en levert het interessante inzichten op.
Open Slate analyseerde de statistieken van vorig jaar, en stelde een lijst samen van de best verdienende Youtubers. Vele namen zijn bekend, en waren te verwachten: Taylor Swift, Pewdiepie, Katy Perry, maar de grootste verrassing is geen gamer of muzikant, maar een vrouw die verrassingseieren opent. Ja je leest het goed, verrassingseieren. “DC Toy Collector” heeft veel minder abonnees (3 miljoen) dan de grootste Youtuber (Pewdiepie heeft 34 miljoen abonnees), maar staat toch echt bovenaan de lijst van de best verdienende Youtubers.
Vrijwel elke dag upload de mysterieuze vrouw Disney speeltjes en eieren op haar kanaal, terwijl ze het hele proces becommentarieerd. Het enige wat je ziet is een stel handen en een hoop speeltjes. Toch is haar kanaal bijna het best bekeken actieve kanaal en verdient ze volgens Open Slate 4.9 miljoen per jaar. Ben je al jaloers? Nieuws websites hebben geprobeerd uit te vinden wie de geheimzinnige vrouw is, maar tot nu toe hebben ze geen succes: Volgens Buzzfeed is ze 43 jaar oud en woont ze in Florida, terwijl The New York Times denkt dat het een 21 jaar oude vrouw uit New York is.
Haar meest bekeken video? 178 miljoen views voor een video waarin ze Play Doh doos opent met het Frozen thema. Het is absurd hoe goed je kan verdienen met zoiets simpels, en toch gebeurt het toch echt. De meeste viewers zijn ouders, die speelgoed willen bekijken, of kinderen die voor de iPad worden gezet en gerust een half uur naar de speeltjes kijken terwijl ze uitgepakt worden. DC Toy Collector is een goed voorbeeld van hoe erg nieuwe media kunnen verschillen van bijvoorbeeld tv-programma’s, en dat de content helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn. Momentje, ik ren even naar de speelgoedwinkel.