YouTube directeur Susan Wojcicki heeft tegenover The Wall Street Journal verklaard, dat Google werkt aan een betaalde versie van zijn populaire videodienst YouTube. Susan Wojcicki heeft altijd gewerkt aan de reclamekant van Google maar heeft begin dit jaar de verantwoordelijkheid gekregen over YouTube, dat in 2006 is overgenomen door Google.
Veel mensen irriteren zich mateloos aan alle reclame die YouTube nu tijdens, voor en na de video’s toont, een betaalde variant in de vorm van een abonnement zou dan een uitkomst kunnen bieden. Dit was ook de denkwijze van Wojcicki, gebruikers krijgen in de toekomst de mogelijkheid te kiezen voor de betaalde versie wanneer ze de advertenties zat zijn. “Dat is een interessant model omdat het gebruikers een keuze biedt. Wij denken na over hoe we onze gebruikers opties kunnen bieden.“, aldus Susan.
YouTube
De videodienst is behoorlijk gegroeid en ontwikkeld sinds de geboorte ervan in 2005. Ergens is het dus logisch dat dit soort stappen worden gezet om de dienst te verbeteren, voor mensen die niet van advertenties houden of zich er dermate aan irriteren is de betaalde variant een uitkomst en voor mensen die het koud laat… Die kunnen gewoon gebruik blijven maken van YouTube in de huidige vorm.