Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, volgens Chinese miljardair en oprichter/CEO van internet video site ‘Leshi TV’ Jia Yueting staat het bedrijf Apple (en haar medewerkers) gelijk aan Nazi’s/Hitler. Deze vergelijking wordt gemaakt in een poster van Leshi TV, waarop een op Adolf Hitler lijkend persoon te zien is met een rode armband met het Apple logo in plaats van een swastika (hakenkruis).
Totaal idioot
Het idee achter deze poster is volgens Jia Yueting dat Apple vanwege haar dictatoriale gedrag innovatie tegenhoudt en op die manier ook de interesses beschadigd van haar gebruikers. Leuk allemaal, maar ik ben van mening dat de vergelijking met Hitler over-the-top extreem is en ik moet eerlijk zeggen dat het niet getuigd van bijster veel intelligentie. Deze poster schiet zijn doel voorbij en iedereen die bekend is met de daden van Hitler zal het hiermee eens zijn. Totaal idioot dus.
Lees ook: 6 dingen die je waarschijnlijk niet wist van Apple
Subtieler
Wanneer je probeert de draak te steken met een bedrijf als Apple, omdat het bedrijf zich nogal star en bazig opstelt, kan dat prima op een subtiele manier. Google gebruikte een tekst in haar laatste Android campagne met hetzelfde doel maar wel een stuk subtieler. “Be together. Not the same” luidde de tekst in de advertenties van Google, oftewel laat individualiteit niet afremmen/tegengaan door Apple. Even krachtig maar minder extreem.